Friday, November 5, 2010

~ HePi DeEpAVaLi ~


Hari nie merupakan cuti umum untuk semua warga Malaysia sempena menyambut Perayaan Diwali atau lebih famous dengan nama rasmi Deepavali bagi kengkawan yang beragama Hindu di seluruh dunia. Hepi Diwali, guys... =)

Time ni teringat plak kat kawan2 yg berbangsa india masa matrikulasi kat Perlis (KMP) dulu. Ingat kat anbukarasu jer la sbb dier baik and quit famous gak kat KMP dulu, yang lain dh x ingat nama diorg..ade sorang lagi teman baik masa Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) tp x ingat plak nama dia ape... alahai, dah lupe plak...dh makin berusia agaknyer aku nie...hehe...
Lepas masuk USIM, aku dah kembali kekurangan rakan2 yang berbangsa selain Melayu nie..huu...

Sebenarnyer seronok tau biler kita ade rakan2 dari pelbagai kaum nie.. Time nie teringat kat Ang Pei Yin.... Ang, ang, ang... Alahai, comel dan aktif member aku sorang nie.. Aku kenal dier as a groupmate masa program UPIC (career training) kat Putrajaya bulan Mei 2010. Dia berketurunan cina Perak. Masa UPIC nie jgk aku dapat kenal ngan member2 dari pelbagai bangsa dan agama...

Eh, lari topik plak...huhu...

Ok, sempena diwali nie kebiasaannya penganut hindu akan menyalakan pelita bagi melambangkan kejayaan kebaikan mengatasi kejahatan.. Maksudnyer, mereka mendapat cahaya selepas mengalami kegelapan..

So, selamat bercuti pada yang lain dan jangan lupa saling menziarahi antara sesama kita yer... =)

No comments:

Post a Comment