Saturday, January 29, 2011

~ InteRviEw laGi ~

Assalamualaikum...

Pagi tadi agak rushing... Hari nie ade walk-in interview kat Renaisance Hotel Kuala Lumpur for position Management Trainee under RHB Bank. Aku agak berlenggang lengkuk bersiap pagi tadi memikirkan tempoh interview yang diberi adalah dari pukul9 pagi - 4 petang. Tapi jadi bertambah kelam kabut plak biler aku terpaksa menghantar tiket yang aku nak jual pada sorang student UiTM S.Alam yang call aku nak beli tiket tue. Jadi, aku pon bersiap jgk la cepat2 krn terpaksa ke Stesen Bas Putra dahulu sebelum ke Renaisance Hote wpon jam dah menunjukkan pukul 8.40 pagi (padahal janji nak jumpa kul 9..isk3)l.

Aku sampai tepat kul9.30 pg di Stesen Putra padahal tiket bas Mutiara yg ada kat tangan nie pon kul9.30. Tapi mujurlah masa aku sampai tue bas belum dtg lg... So, lepas aku jual tiket tue, dapat la aku beli tiket aku plak utk balik ke kelantan 31hb jam 9.30 mlm.

Lepas dah penat berlari dan dalam keadaan mengah, aku x mood nak pergi interview..huhu... Yela, before this pon dah banyak kali interview tapi still xde rezeki lagi nak bekerja di Islamic Banking industri... Hemm, jd aku pon melepak jer la kat depan The Mall sambil2 isi form RHB yang aku belum fill in lg... (semalam sakit kepala aku menyerang lagi, tak larat nak wat ape2..so, tido awal giler la smlm) pagi td plak duk study background RHB Bank jer...huhu...

After dah tenang sket, peluh pon dah kering...baru aku gerak ker stesen Dang Wangi utk ker Renaisance Hotel tue... Mujur la senang jer nak cari.. Masa aku sampai tue, orang dah ramai giler... Ai, cuak la plak... Tetibe bertembung dgn member sama training di Bangsar, Timah n Nurul.. Diorang dah siap...dah nak balik... Biler tanya mcm maner interview, diorg ckp xde interview hari nie... Just assessment from RHB utk select successful candidate for the next stage interview... Mak ai, berstage2 jugak la plak RHB bank nie... Hemm, xpe la... This is very big industry, for sure diorg nak yg The best jer involved dgn organisasi diorg kan... So, aku pon isi jer la form and Personality test sambil tunggu turn utk masuk assessment dalam ballroom.

Em, assessment yang kne amik tadi aku pon terlupe aper namanyer tp yang pasti ade verbal n numerical assessment. Verbal lebih kpd mcm comprehensive punya exam. then numerical plak calculation... Aku jawab sesedap rasa jer la cz masa very limited... Verbal ade 44 question but answer in 25 min n numerical ade 28 question n answer within 20 min... maner nak sempat...huhu.. So, aku dh usaha gak wat, Berdoa hope ape yang aku jawab betul and sekarang Tawakal jer la...huuu...

Hope i will get good news after CNY nie... huhu... Kengkawan, please pray for me k.. Thanks... Muahhh... (^o^)

No comments:

Post a Comment