Sunday, January 2, 2011

~ Ustazah Nadiah ~

Assalamualaikum...

Em, esok aku akan mula mendapat gelaran baru 'Ustazah Nadiah' memandangkan akak aku mintak aku jd ustazah ganti di sekolahnya di SRA Setiawangsa kerana menggantikan ustazah sekolah berkenaan yang masih cuti berpantang. Huh, xtau ape yang aku rasa sekarang nie, mcm2 perasaan bermain dalam hati dan fikiran aku. Yela, menjadi guru/ustazah pada kanak2 yang berumur kurang 12 thn...tak pernah ade dlm list aku kot...huhu...

Tapi xpe la, akak aku ckp try je la dulu...2 minggu je pon, bukan lama sangat... So, selepas dipaksa, akhirnya aku merelakan jua keputusan ini... Dalam kepala nie mcm2 yang aku fikirkan... Ye la, aku nak ajar macam mane, budak2 yang jd anak murid aku nanti mcm maner la perangainyer, dengar kata kena ngaja darjah 1 dan darjah 4... Hemm, kalau ade budak yang menangis nanti aku nak buat mcm mane? kalau ade yang kencing dalam seluar nak buat macam maner? Aii, mcm2 la bermain dalam kepala nie...

Kalau tanya perasaan aku plak???
  • Neves / Gementar
  • Takut
  • Risau
  • Tak konfiden
  • Tak tau nak fikir ape
semua perasaan nie bercampur baur dalam diri... tadi aku sembang2 la ngan akak aku mintak la petua sket ape yg perlu aku buat esok... Tapi sebab nie baru minggu pertama sekolah, so x start mengaja lg laa... Just tolong kutip yuran dan pengurusan kelas masing2 katanya...

Okla, ari dh lewat nie... Aku kena tido sebab esok dah nak kena pergi mengajar...huhuhu.. Doakan aku jadi ustazah yang best yer....hehehe... Gudnite... (z_z)

No comments:

Post a Comment